Pages

~surat cinta~

assalamualaikum..!!

perghh..~ wahh entri.. suspen betul.. entri berani mati nampak..! kalau baca dek abg2 aku kompem kena masuk bilik utk buat siasatan.. ok2 relax dlu k abang2 ku yang tercinta.. ni kisah dlu2 la.. bkn sekarang.. sekarang dah matured..
biasa la budak-budak baru nk kenal erti hidup kan.. sekali tersangkut pulak ngan perasaan yang x sepatutnya ada ni..
masa kita budak-budak mesti ado gosip yang liar-liar kan.. couple sana couple sini.. hehe tapi aku x mcm tu k.. aku x pernah couple cuma kena gosip tu pernah la..

4 tahun yang lalu..

'alala..senyum sorang-sorang ingt kat tut..tut ke..???' tanya amalia..seorang kawan yang suka mengusik dan suka berpantun.. pantang ada peluang sure tulis surat menggunakan pantunnya..

aiyseyh man..mane ada..dah ingt bnda lucu msti la tersenyum.. apelah kau ni malia..!' marah aku.. amalia terus bagi aku surat.. 'nah ambek la orang tu bagi' aku terus baca surat tu.. dah.. sah-sah.!! kerja amalia la ni.. mana taknya.. dgn tulisan yang besar2 aku dah tahu tu tulisannya dan dengan pantunnya, menguatkan lagi firasat aku..

kali ni dah masuk kali ke-7 amalia hantar surat dengan pantunnya.tahu sangat aku dengan perangai dia.. ramai orang salah anggap aku dengan sorang budak laki2 tu disebabkan keakrapan ku dengannya.. tapi sumpah.. aku x pernah ada ape2 pom dengan dia..nama lagi budak-budak kan.. budak-budak yang baru berumur 12 tahun.mana nak tahu pasal cinta cintun nie. he he he

selepas waktu rehat..

'siti..!!! aku nk bagi kau benda.. tapi janji jangan buang sampai bila2 yea..biar jadi kenangan..' aku yang terpinga-pinga hanya mengangguk dan mengiakan.. eyqah(bff) dan nabilah terkekek-kekek ketawa..

'nah..!! janji tau jgn buang. baca la cepat.' aku hanya menurut lantas membaca surat itu.. hampir terkeluar bijik mata aku baca surat tu..mana taknyer.. siap tulis raja sehari.. siti fatimah el-zahraa dengan tut..tut(xleh ckp).. hailah.. kawan punya pasal terpaksa la aku simpan..sampai sekrang..



selepas 4 tahun (tingkatan 4)

'ma..!! ma bukak ke kotak ni..??' aduhai rasa nak tercabut jantung aku bila tengok ma tengah baca surat2 masa sekolah rendah.. lantas ma berkata 'hah,ambil kotak ni.. hurm..penuh surat dari tut..tut..surat jemputan pun ada'

preng.! wah.....! raso nk pecah muka aku ni malu sgt..alahai.. tapi nak buat macam mana kan.. benda dah jadi..lagi pum tu cerita lama..
terasa lucu pulak bila teringat kekawan masa sekolah rendah.. terlalu banyak kenangan.. miss u all students 6 sejahtera..

p/s- buat bonda jgn salah paham yea ma pasal surat2 dlm kotak tadi.. semua tu gurauan semata-mata..
kekanda-kekandaku yang tercinta jugak jgn salah faham yea.. tu semua masa budak2.. sekarang x buat dah mcm dlu. he he he

No comments:

Post a Comment