Pages

oohhhh no..!!

salam
hari ini iaitu 9.10.2010 kg.bachok atau lebih terperinci kg tok burubg n kg pantai damat dikejutkan oleh kes penculikan..seorang mak cik yang bernama mak cik zainab(telah diubah namanya)iaitu tok sepupu aku telah diculik oleh seorang pemuda yg tidak dikenali..AKU....siti fatimah el-zahraa bt ahmad fikri sebagai peguam bela di kg.tersebut harus menyelesaikan masalah tersebut...ngeh3....(ishhhh ape semua nie...gura je..)

ok2 sekarang secara serius...tadi punya petang sedang aku tgh layan fb tiba-2......

tiey...tiey...cepat ma nk g umah mok cik zainab...dio kena culik...
aku:whatt..!! really mum..(xdela cm tu)..

kreng3...kreng3...tepon ayahanda ku..

pa:ellop...sape tu..
org yg fon: ello ni mek nie..zainab kena culik tahu doh ko..??
pa: hoho..baru tahu sknie baru..
mek:ho cepat la g umah dio..

kekalutan mula berlaku..utk pengetahun anda semua mek(nenk aku)ibaratkan spt seorg wartawan coz dia cepat mendapat informasi2 terbaru w/p hanya berada dirumahnya...

bila aku sampai dirumah mak cik zainab rupa2nya mak cik zainab dah dihntr pulang oleh polis..
berdasarkan ceritakannya...

mok cik tadi baru balik g beli gula tapi tib02 ado org mari tanyo mok cik mano umah mamat mudo..
tapi tibo2 pegang palo n kaki mok cik wak masuk dlm keto..pahtu dio paksa mok cik buang blako barang kemas.. mok cik raso dio nk g jual di pasar borong bekali..dia letok pisau di tengkok mok cik..urmm mok cik ingt dio nk bljr menyiang ayam atau ikan tapi dia salah bnde nk menyiang la kot..tapi ape2 pon mok cik takut tgk pisau tu..mok cik terus bagi je rantai,subang,n gelang tgn..penculik tu ade ckp..klu mok cik ckp kat org len sy akan bunuh mok cik..lalu mok cik ckp...'ade aku kisah'hahahaha(tokok tambah)..

mase tu fuhh..memang napak tul semangat kejiranan,,hoho..masing2 dgn cerita masing..

si x: ho la tadi aku tgh mandi dgr budop2 oyap ado org kena culik..aku x tahu mok cik
si y: aku pon tadi duk bagi mkn ko kucing.bilo aku tahu mok cik tu terus wak laporan polis
si z:lolalolablalabla
si w:pennnpommmpwwwnnn

byk lagi la..aku hanya melihat n mendgr..disitu aku terfikir..urmm bgs jugak ade jiran nie.. dpt bntu kita..ok2..the moral value is..

kpd makcik makcik..
* tolong le jgn pakai byk sgt barang kemas.
*tolong le jgn jadi cam mami jarun
*tolong le jaga diri baik2
*tolong le jgn percaya kat org len..

setakat tu dulu cerita aku nie..
wassalam

No comments:

Post a Comment