Pages

pengalaman demi pengalaman

salam..beberapa hari yg lalu aku telah kehilangan seorang bapa saudara..beliau telah dipanggil Yang Maha Kuasa Allah s.w.t untuk bersama-Nya..Al-Fatihah...semoga beliau tergolong dalam org yg baik-2...beliau menghidap kanser paru-paru..beliau meninggal dunia sewaktu di kl utk berubat..hari tu juga aku telah melihat jenazah saudara dekatku...Ya Allah sewaktu kami dipanggil utk pergi kpd-Mu..tiada guna lagi harta..hari tu aku dpt merasa waktu tu tiada lagi guna harta dunia, pangkat,wang,syarikat, yang adahanya berbekalkan pahala atau dosa..serta doa anak-2 dan ibu bapa..aku merasa begitu kagum melihat wajah arwah setelah dimandi..begitu tenang dan tersenyum..insyaAllah beliau diredhai oleh Allah s.w.t yg maha berkuasa... semoga uncle aziz tenang disana..

*peringatan utk aku dan semua org...
=jgn terlalu mengerja harta dunia..sesungguhnya harta itu tidak boleh bawa hingga ke akhirat
kita hanya akan berbekalkan pahala atau sebaliknya..semoga kita semua selalu beringat-ingt
supaya tidak lalai dengan hal dunia.ingt dunia hanya sementara dan hanya pinjaman yg
kekal adalah akhirat...

salam...

No comments:

Post a Comment